![]() ![]() |
講義概要/Course Information |
科目基礎情報/General Information |
授業科目名 /Course title (Japanese) |
GLTPセミナー | ||
---|---|---|---|
英文授業科目名 /Course title (English) |
GLTP Seminar | ||
科目番号 /Code |
|||
開講年度 /Academic year |
2025年度 | 開講年次 /Year offered |
全学年 |
開講学期 /Semester(s) offered |
通年 | 開講コース・課程 /Faculty offering the course |
博士前期課程 |
授業の方法 /Teaching method |
演習 | 単位数 /Credits |
1 |
科目区分 /Category |
大学院実践教育科目 | ||
開講類・専攻 /Cluster/Department |
全専攻共通 | ||
担当教員名 /Lecturer(s) |
奥野 剛史 | ||
居室 /Office |
東6-401 | ||
公開E-mail |
okunotsuyoshi@"UEC" (Please replace "UEC" with uec.ac.jp) | ||
授業関連Webページ /Course website |
Google Classroom を参照 | ||
更新日 /Last update |
2025/03/05 19:17:42 | 更新状況 /Update status |
公開中 /now open to public |
講義情報/Course Description |
主題および 達成目標(2,000文字以内) /Themes and goals(up to 2,000 letters) |
GLTP 学生が自主的にセミナー形式の研究紹介・勉強会を行う.セミ ナーの運営も GLTP 学生が行い,それを通してグローバルリーダーとしての素養を育成す る.また,セミナーで議論される内容によって,その知識とともに多様な考え方・視点を養う. GLTP students voluntarily conduct seminar-style research introductions and study sessions. The seminars are managed by the GLTP students, and through this process, the students develop the qualities needed to become global leaders. The contents discussed in the seminars will help the students to develop their knowledge as well as diverse ways of thinking and perspectives. |
---|---|
前もって履修 しておくべき科目(1,000文字以内) /Prerequisites(up to 1,000 letters) |
なし none |
前もって履修しておくこ とが望ましい科目(1,000文字以内) /Recommended prerequisites and preparation(up to 1,000 letters) |
なし none |
教科書等(1,000文字以内) /Course textbooks and materials(up to 1,000 letters) |
なし none |
授業内容と その進め方(2,000文字以内) /Course outline and weekly schedule(up to 2,000 letters) |
初回が始まる前に,ガイダンスを行い,そこで GLTP セミナーの 考え方,進め方を理解する.1 年間にセミナーを 15 回実施することを目標とする.各回の セミナー終了後に議事録(実施報告書)を分担して作成する. Before the first session begins, guidance will be given so that the participants understand the concept and procedures of the GLTP seminar. The goal is to conduct 15 seminars in a year. After each seminar, the participants are to prepare the minutes of the proceedings (implementation report) by sharing the responsibility. |
実務経験を活かした 授業内容 (実務経験内容も含む) /Course content utilizing practical experience |
企業における実務経験のあるアカデミックアドバイザーが GLTP セミナーにオブザーバーとして参加する. 運営に関して相談に乗ることもある An academic advisor who has practical experience in a company will participate in the GLTP seminars as an observer. He may consult with you on the management of the seminar. |
授業時間外の学習 (予習・復習等)(1,000文字以内) /Preparation and review outside class(up to 1,000 letters) |
セミナーは特に準備が大切であり、それには授業時間外の時間を使うことになる Preparation is particularly important for the seminar, and that involves spending time outside of class time |
成績評価方法 および評価基準 (最低達成基準を含む) (1,000文字以内) /Evaluation and grading (up to 1,000 letters) |
1 年間を通してセミナーを実施し, 「主題および達成目標」の項目に書かれた目標を達成する.活動実績と議事録(実施報告書) の内容により評価を行う. Evaluation will be based on the results of the activities and the contents of the proceedings (implementation report). |
オフィスアワー: 授業相談(1,000文字以内) /Office hours(up to 1,000 letters) |
随時. アカデミックアドバイザーにメールでアポイントをとること Anytime. Make an appointment with the Academic Advisor via email. |
学生へのメッセージ(1,000文字以内) /Message for students(up to 1,000 letters) |
アカデミックアドバイザ ーの指示を仰ぎつつも,自主的に考え,取り組むことによって,効果的に GLTP セミナー を進めるように心がけること. The Academic Advisor should be consulted for instructions, but be prepared to think and work independently to ensure that the GLTP seminar proceeds effectively. |
その他 /Others |
この科目は GLTP(グローバルリーダー養成プログラム)の学生のみ 履修可能である.GLTP に所属していない学生は履修できない. This course is only available to GLTP students. |
キーワード /Keywords |
GLTP |